But oh, what a pretty day to choose; when you're so far away from me..

I en diskussion framgick att män agerar med ett beteende som är på eller av. Antingen eller. Jag vet att det finns undantag och att man inte skall dra alla över en kam. Men du tillhör precis den gruppen som agerar så. Och nu är allt av. Att genom min fråga, få en motfråga - som bevisar svaret. Du har hittat någon, långvarig eller inte, vad vet jag. Men nu spelar mina ord ingen roll längre, eller framför allt dina ord. Jag hade utan problem kunnat skriva en bok, printa ner allt du sagt och allt du velat. En roman, en biografi. Jag undrar var du gömmer och tränger undan alla dina ord när jag inte längre är den i ditt liv, som du valt mig att vara.

Det finns en ny. En som garanterat inte är lika bra som jag. Men det är ditt val, och din förlust. Samma visa om igen, vi ses om ett halvår, ett år och du inser för sjunde gången att du alltid begår ett misstag genom att släppa mig. Valet är gjort och det här var - för min del - sista gången jag är den du vill. Hörde du? Sista gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0