Skyll dig själv, ingenting händer här. Men det gör ingenting om dina händer är här

Lika fort som det är måndag igen - lika fort kommer det gå tills jag sitter här och predikar om fredagar. Alla dagar sammanflätas och gränserna är suddiga och diffusa. Vecka som helg. Oplanerat eller planerat.
Lillasystermiddagen var trevlig, men det var däremot inte kön in till Maggio. Jag avstod, syster trängde sej in med sina vänner, jag begav mej till Johanneberg, Sabrina och förfest med härligt folk. Vinfesten i Kville var majestätisk! Underbara människor, fantastisk stämning. Däremot föll sej partajandet inte i smaken hos grannarna, så vi förflyttade oss ett par kvarter bort. Slutligen hamnade en liten skara på Lindholmen där tre timmars sömn var att vänta. Väl hemma igen däckade jag ytterligare två. Det förutspådda måendet föll sej vara fel, jag mådde bra. Tog en cykeltur ner till centrum för att inhandla vin till lördagens bravader. Tog mej en lång, lång promenad och så fort jag öppnat dörren hemma igen slog bakfyllan mej rakt i ansiktet med en knytnäve. Sängen blev min bästa vän i tre timmar innan jag tog mej i kragen och styrde upp mej.
Jag och åtta herrar deltog i Zlatans förfest på Avenyn. Ja, han heter Zlatan. Ja, han bor på Avenyn. Nej, han spelar inte i Milan. Sällskapet var mycket trevligt och i synnerhet när gitarren kom fram. Sabrina blev senare dam nummer två. Tanken var spelning på Sticky, men ett sms från Kungsbacka kunde inte varit bättre tajmat, så jag åkte dit istället.
Söndagen kunde inte blivit mer behaglig och fin. Frukost på balkong, ett halvengagerat besök på Freeport följt av ett mycket entusiasmerat besök i Sova-butiken. Skall bestämt köpa en ny nu, säng alltså, för nittio tusen.. Tack. Söndagsmiddagen avnjöt vi i Åsa. Matkoma extreme. Kvällen spenderades i en biostol på Bergakungen där filmen överträffade alla förväntningar! Nybäddad säng och sovsällskap..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0