Vet inte om dom hör mig, alla dom som jag älskat och alla dom jag hatade. Var jag än går, ser jag jämt en horisont

Naturvetenskap A. Som den tjugotvåring jag faktiskt är, är förnimmelsen av sänkt ålder mycket påtaglig. Jag känner mig som sjutton. En sjuttonåring som läser om ekosystem, sura sjöar och de olika skikt som markerna består av. Provet är imorgon och det känns fantastiskt bra. Jag kan allt. Och lite till dessutom.

Högskola har man också sökt in till. Där höjdes åldern tillbaka igen. Skönt. Tre valda program, två i Malmö och ett i Stockholm. Belåtenheten är hög just för tillfället, och även om jag denna gång inte kommer in, ger jag aldrig upp. Jag SKA in. Nästa höst, nästa vår. Nästa decennium. Spelar ingen som helst roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0