Och hon stänger sin mun för att skydda alla orden, hon gömmer dom i tungan en stund

Traditionsenlig helgsammanfattning, för min egen skull och för mitt eget bästa. En fredag med naturkunskaprov och en senare kvinnlig dejt i Sussi. En trött Sussi. Men fin. Sängen denna natt går att titulera sig som närmst släkt med den på uddevallahostelet i London. Alltså, "säng". IKEA, fåtölj, utfällbar, stenhård, trettio centimeter, typ. Bådade gott inför mitt dubbelpass på äldreboendet, mej se, det gick bra! 10 arbetstimmar rikare begav jag mig till lördagsnatten i Göteborg. Lite gott häng i linnékollektivet för att sedan, traditionsenligt även här, besöka andralång för en öl. Och en skvätt cider som två slumpmässiga, sociala damer hällde i mitt tomma ölglas. Kvällen var trevlig och bussresan hem har sällan varit mer välkommen, sova är fantastiskt! Även i säng såklart. En söndag sällan mer ovälkommen har också infallit. Fem timmar i korvmojen och hemma i lägenheten lagom tills nu.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0