Igår va jag högst upp. Imorgon är jag nedanför. Jag ser inga gnistor slå ifrån min egen glöd. Jag vill känna mer, se mer än vad jag ser


En onsdag som såg ut att bli spektakulär, slutade i spektakel utan jämförbar motståndare. Tillsammans med en underbar människa i damen Sussi började allt på en skinnsits, Kings Head. Smakfulla öl och ivriga samtal innehållandes allt. Ordnad entré på Trädgårn för att beskåda och avnjuta Shout Out Louds orkester, vilket var mycket uppskattat från min sida. En reko spelning och än godare öl i logehänget senare. Sus drar med sig bandet med följe och styr vägen mot Nivå. Dansant och fyllekaos råder. Vid hemgång väljer Sus att bidra till en hundraprocentig försäljningsökning i korvvagnen som står placerad utanför. Hon sålde korv till höger och vänster, varav den stockholmska kunden bjuder till efterkalas i hotellrummet. Efter en del tveksamheter från min sida tar vi en taxi dit. Vi stiger in i rummet och märker snabbt man nummer två, som sover i sängen. Pirre! Man nummer ett, som vi valt att kalla Morre eller möjligen Marre, hette nog egentligen Markus. Marre skriker på ren och skär stockholmska "PIRRE föfaaaan! Det är efterfest! Pirre, vakna nu PIRRE!" Pirre vaknar och tittar yrvaket på de två damer som valt att krypa ned under täcket i den andra sänghalvan. Jag totaldäcker och Sus får dra sin egen historia. Morgonen kommer alldeles för snabbt, stockholmarna hade lämnat rummet och kvar var vi. Två oerhört fagra damer i sitt bästa tillstånd. Hotellfrukosten hade vi försovit oss till så vi valde en annan alternativ frukost.

En mycket kvalitativ onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0