Du talade, jag lyssnade. Jag hörde varje ord. Men om sanningen ska säjas, tror jag inte jag förstod

Man. Män.
Han kommer till henne med problem. Han lättar på tankarna och hjärtat och låter henne vara bollplank/papperskorg. Hon tar emot och låter det fyllas till bredden, vissa saker trillar tillochmed ur, så fylld blir hon. Av problem. Hans problem.. Bollplanket blir så hårt attackerat att det ibland går sönder. En mängd hål lämnas att självläka. För när planket är tillräckligt trasigt, när papperskorgen är överfull. Han flyr fältet. Tillbaka in i tryggheten och osanningen. Vem är hon för honom egentligen?
Skulle du inte haft osanningen, hade du valt bollplanket.
Det har han sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0