Jag vill inte spara min längtan. Jag har tänkt men aldrig fått tala. Så feg att jag viskar du hör säkert ingenting alls

Jag tog fel lunchpåse ur frysen. Væntade mej kycklingsoppa med fick køttfærssås. Minst lika gott, men aningen mærkligare.

JAG VILL HEM. Jæmt. Stændigt. Hela tiden. Længtar, drømmer. En irriterande kænsla, eftersom jag ska spendera halva sommaren hær. Visserligen kommer det inte vara fy skam. Men en latent saknad kommer bosætta sej i min kropp. Och stiga fram då och då med stor kraft. Så kommer det sitta en ængel på ena axeln "stanna, stanna, stanna" medan djævulen sæger "åk hem! åk hem! åk hem!". Vi får væl se hur djupt schizofrenin sætter sej.

Imorgon ska jag hem.
Høgskoleprov.
Avslappninghelg.
Mysiga middagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0