Skjut ingen imorgon. Du kan skjuta idag. Kyss ingen imorgon. Du kan kyssa idag


Lättroad.

1 - jag och Josefin sitter på Café Sör i Oslo. Mikaela ringer och ska snacka födelsedagspresenter med mig angående just Josie. Hon frågar "Har Jossan ngn mp3?" Jag funderar en stund, och kan inte komma på att hon har någon. Jag säger "Jossan, har du ngn mp3?" Samtidigt hör jag Mick i luren "Men vafaaaaaan!" Det går en stund till, innan jag inser att jag faktiskt avslöjat vad vi tänkt köpa.

2 - jag står längst fram i kön, svettig, stressad och mest sugen på att öppna en av flaskorna. DÅ ringer telefonen! Josie är i andra änden, sur och grining. Jag säger "Jossan, kan jag ringa dej om fem, står längst fram i kön" varav Jossan snabbt replikerar "Jag har en fittdag på jobbet. Köp en flaska vin, jag ska med ikväll" Till svar får hon "Okej, vad ska du ha? Rosévinerna är precis bakom"

3 - en kaffemyskväll i Linné är uppskjuten. Men dagen är kommen då den ska äga rum. Jag sitter och käkar lunch när telefonen plingar till. Anna har skrivit "Pissdag. Ska vi byta kaffemyset mot ett besök på Kings Head?" Givetvis.


Ska man byta umgänge kanske. Naae, what the häck

Kommentarer
Postat av: anna

bästa campet ever! aka bästa umgänget ever!!

2009-09-30 @ 21:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0