Vilken affäridé!

"OM KLUBBARNA
Klubbartisterna spelar inte på festivalområdet i Slottsskogen. De spelar på olika ställen i stan. Vi meddelar senare vilka. Festivalpasset gäller som inträde till klubbarna endast i mån av plats. Många av klubbarna kommer att bli fulla, och då kan man inte komma in även om man har festivalpass."

Jorasåatte. Way Out Wests festivalidé är ju helt fantastiskt mycket åt skogen detta år. Jag har inte deltagit i de år då festivalen hållit rum i Slottskogen. Men jag har endå hört bra grejor om den. Varje år har jag varit sugen att deltaga men varken haft pengar eller kunnat. "Nästa år" (varje år) tänker man. Men i år.. Haha. Kul att ens festivalpass lika gärna kunde varit ett vanligt armband, som inte betyder någonting.
Vill inte riktigt minnas hur många besökare festivalen har, men det är väl runt 15 000? I Götet finns en arena med den kapaciteten, Ullevi. Jaja gud vad jag klagar. Har inte druckit tillräckligt mycket kaffe.
Jag ville verkligen ha kvar WOW i Slottis. Jag gillar Slottis, jag gillar festivaler. Vilken tur att årets band inte är så bra hittills.


.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sådär har det ju varit varje år. Vissa av banden spelar på olika klubbar runt om i stan och alla med armband kan omöjligt få plats, så det är först till kvarn som gäller.

Det har varit en jäkla massa gnäll om det upplägget vilket är helt rätt för vem vill betala en dyr peng för ett festivalarmband som inte garanterar att man får se de band man vill!?

Nä du Sofie, jag säger Hultan, jag säger (förhoppningsvis) Emmaboda och sen säger jag WoW om de band som faktiskt kommer spela i Slottsskogen är så pass bra att det är värt alla dyra pengar.

Ja men varsågod för den romanen! :)

2009-03-09 @ 13:40:19
URL: http://mistcoloured.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0