Utlandsresa

Det finns en detalj i min vardag som gärna hade kunnat få vara annorlunda. Detaljen är att jag befinner mig i Sverige och inte i något varmt, soligt, ljuvligt, exotiskt och spännande land. Jag är inte bitter, för emellanåt kikar jag på alla bilder från resan 2008. Det var en fantastisk period i mitt liv som jag kan längta tillbaka till, och även vara glad över att det är slut. Bilderna får mig iallafall att må bra och känna mig varm i kroppen av en stund. En dag var så okomplicerad, så simpel: vakna, ta på bikini, äta frukost, köpa vatten, sola, bada, sola, bada, sola, käka lunch, sola, bada, hem för en powernap, fixa sej, svepa några öl och en chipspåse på rummet, gå till ngn restaurang, tjöta med folk, bli onykter, gå hem, sova. I nio veckor såg vår vardag ut så, i princip. Själva konceptet funkade inte riktigt i storstäderna som Bangkok och Kuala Lumpur, men då vare shopping istället för sola och bada. TA MIG DIT! Waaahh.

Nu har jag börjat spåna på en ytterligare resa. Jag och Jossan har länge funderat och pratat om Australien (visstvisst, det är "gjort" och inget nytt) men alltså, jag vet att jag hade trivts där. Folks slappa inställning och sköna livsstil. Iaf, mina tankar har flugit iväg lite varstans och till sist hamnat i USA. Mitt sikte är inställt på västkusten, med värme givetvis. Karliforninen, LA, San Fransisco, blabla ni vet... Mmmmmmm!
Medan snön fortsätter dala ner på marken här i Åsa ska jag kolla hostels och så vidare.. i Oslo, haha! Jag Jossan och Mick skall dit 17 maj! :) Mick blir 21 den 16e och i samma veva firar vi med norrmännen deras dag. Fantaastic!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0