Otis Redding

Herregudskapareihimmelen. Helt oväntade flashbacks får jag när jag lyssnar till en av de största. Min älskade soulfarfar. Hela min högstadieperiod präglades av denne genialiske gosse.


Flashbacks:

-  Låg på min säng i källarvåningen på Tygelgatan, lyssnade på "For your precious love" innan skolan började. Givetvis tänkte jag oavbrutet och kopplade låten till SkaLman-Kalle som jag var "såååå himla kär i"

- Spelade handbolls-SM i bankeryd. Mellan matcherna la jag mig på en läktarbänk - vilandes och önskade att jag vore en musikbrud istället för en idrottstjej. Sen var det ett av mina sämsta SM också.. Damn.

- Smsade in i den då aktiva MediTv-kanalen där Mogge var programledare. Programmet visade musikvideor, så jag önskade en Otislåt. Resultat blev att Mogge ringde upp mig i direktsändning och gav mig en skiva i pris. 16 bast å Redding-fan. Jäääääla cool är man då.

- Låg i Vasaparken själv en varm och solig vårdag i nian, pluggade fysik vill jag minnas korrekt. Ensam? Vasaparken? Undra vadfan folk tänkte.

- Sittandes vid köksbordet, även det på Tygelgatan. Sätter på min första köpta Otisplatta. Lyssnar på "Pain in my heart" och det är där - just då - som jag fastnar på riktigt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0